HTML

Kávéházi Alkotó

„- Pont jókor jössz, mert ez a nap legjobb része. - Melyik az a rész? - Az, amikor te meg én mi leszünk.” (Micimackó)

Linkblog

Friss topikok

  • paradicsommúzsa: :) Javítottam pár elgépelést.. Karna (2011.05.19. 02:56) Palatschinken
  • Beusca: várjuk a további fejleményeket! (2011.04.05. 07:20) Szünet után
  • Beusca: ich wünshce dir angenehmen aufenthalt! vagy valami ilyesmi:-) (2011.04.05. 07:18) Na szóval Berlin
  • paradicsommúzsa: @berlin_mount: Danke! (2011.04.04. 18:49) "Ich liebe Wurst"
  • paradicsommúzsa: @vájcsájki: Igyekszünk! :)) És várunk jó kis feladatötleteket! (2010.11.29. 10:00) 1. feladatunk konklúzói

Szívesen hallgatjuk:

UnGame

2011.04.01. 20:42 paradicsommúzsa

Egy játék, melyet az élet szerzett

Január 23-án, vasárnap tündérke ajánlására, aki ismerte ezt a játékot, összeült a 4 blogszereplő Pesterzsébet kellemes külvárosi részén (Tündérke lakhelyén) sok borral, kaláccsal és sütőtökkel felszerelkezve. Az UnGame alapjába véve keresztényi szellemiségű játék, de mi nem emiatt választottuk, hanem az önismereti kérdéskörök miatt, így a 3., erre utaló kártyacsomagot ki is vettük a "pakliból".

A játék tipikusan felnőtteknek való, papírt-tollat igénylő. Nem csak sajátmagunkat, hanem a játékostársainkat, vagyis a barátainkat (vagy éppenséggel idegeneket) is jobban megismerjük ezáltal. Annak ellenére, hogy évtizedek óta ismerjük egymást, szinte együtt nőttünk fel, még mindig akadt olyasmi, ami meglepetést jelentett. Nagyon hamar ráéreztünk, élveztük, hogy nyitottak és őszinték lehettünk. A szigorú játékszabályok értelmében mindenkire egyenlő figyelem és idő jutott. "Ellenőrzött" körülmények között, mélyebben nézhettünk magunkba is, a felismeréseket azonmód meg is osztottunk egymással, ez a baráti társaságban, oldottan történt meg.

Fogunk még játszani ilyet!

Hardver:

Kérdés-kártyák (felvágandó)
játéktábla részei (összeragasztandó):
TABLA_balfelso.jpg
TABLA_balalso.jpg
TABLA_jobbfelso.jpg
TABLA_jobbalso.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Játékszabályok

A játék előkészítése

1. Megállapodunk a játékosok számában. Általában 40-60 perc játékidő optimális, de kalkuláljunk be még egy kis tartalék időt arra az esetre, ha a játékosok a játék után még ki akarják cserélni gondolataikat.

2. Megállapodunk egy fontos szabályban: A JÁTÉK KÖZBEN CSAK AKKOR BESZÉLÜNK, HA SORRA KERÜLTÜNK! MEG AKARJUK TANULNI, HOGY EGYMÁSRA FIGYELJÜNK ÉS NE VÁGJUNK EGYMÁS SZAVÁBA.

3. Minden játékosnak legyen papír és írószer a keze ügyében, hogy feljegyezhessen személyes megjegyzéseket és kérdéseket, melyeket, ha a szabályok megengedik(ld. a 7-es és 8-as pontot) elmondhat.

4. Kiválasztjuk azt a kérdéscsomagot, amelyet a játékban használni szeretnénk és jól összekeverve (természetesen hátával felfelé) elhelyezzük a játékmező közepén, az erre fenntartott helyre. Három kérdéscsomag között választhatunk: az 1-es csomag könnyebb, a 2-es nehezebb, ill. „mélyebb" kérdéseket tartalmaz. Érdemes az egyes csomaggal kezdeni, hogy megismerjük a játékot és a játékosokat, majd a későbbi játékok során átmehetünk a 2-es csomagra.

A harmadik kérdéscsoport keresztények számára tartalmaz kérdéseket. Kérdései a Biblia, ill. a keresztény hit kérdéseit öleli fel. A kérdések feltételezik, hogy mindegyik játékos keresztény, vagy legalábbis érdeklődik a keresztény hit iránt.

5. Minden játékos választ magának egy bábut és felállítja azt a hozzá legközelebb eső mezőn.

Most pedig kezdődik a játék!

6. Megállapodunk abban, hogy ki kezdi a játékot, és elkezdünk a dobókockával dobni. Annyi mezővel vihetjük arrébb a bábunkat, ahány pontot dobtunk a kockával. A sorrend az óramutató járásával egyezően megy körbe.

Mindig csak egyszer szabad dobni, nincs második dobás (pl. a hatos után). Ugyanazon a mezőn egyszerre több bábu is állhat, nincs kiütés.

Mit jelentenek a különböző mezők?

7. Ha egy UNGAME mezőre ér a játékos, a középen lévő kérdéscsomag legfelső lapját húzza, hangosan felolvassa a kérdést és két vagy három mondatban megválaszolja azt. Ezután visszateszi a lapot a csomag legaljára.

Ne feledjük: A többi játékosnak eközben csendben kell maradnia, semmilyen megjegyzést sem szabad tenni. Megjegyzéseiket és kérdéseiket viszont feljegyezhetik a kezük ügyében lévő papírra és a következő alkalomnál, amikor a !? mezőre érnek (ld. 8. sz. szabály) azokat feltehetik.

8. A ?! mezők a kérdések, ill. megjegyzések elmondására szolgálnak. Két dolgot lehet erre a mezőre érve tenni: A: Egyik lehetőség: Valamelyik játékosnak felteszünk egy kérdést, amit korábban feljegyeztünk jegyzetlapunkra, de feltehetünk valamilyen éppen eszünkbe jutó kérdést is. Néhány példa:

„Miért nevettél úgy a legutolsó kérdésnél?"

„Milyennek találod a szakállas férfiakat?"

„Mit csinálsz szabadidődben a legszívesebben?" A kérdezett azonnal megválaszolhatja a kérdést, de nem kötelező számára. B: Másik lehetőség: Valamihez megjegyzést, kommentárt fűzünk. Ez olyasmi lehet, amit korábban papírunkra feljegyeztünk, vagy bármi más, amitől meg akarunk szabadulni. Néhány példa:

„Azt hiszem megértelek."

„Hát én erre az utolsó kérdésre azt válaszolnám, hogy.."

„Eddig nem kedveltem a matematikatanárokat."

„Péter utolsó válaszát szupernek találom." A többi játékos csendben figyel, nem fűz megjegyzést a hallottakhoz. Ha kivételesen nem akarunk sem megjegyzést hozzáfűzni, sem kérdést feltenni, semmit ne tegyünk, hanem egyszerűen adjuk tovább a dobókockát a következő játékosnak.

9. Ha a nyolc „Ha te..." mező egyikére ér a játékos, a mezőn lévő kérdést fel kell olvasnia és röviden meg kell gondolnia, hogy az illik-e rá. Ha igen, áthelyezi bábúját az egyik „érzelmi" mezőre, vagy marad ott, ahol van. A döntést meg kell indokolni.

Példák:

„Ha te éppen örülsz, menj az „öröm" mezőre." A játékos odateszi bábúját és elmondja, éppen minek örül.

„Ha te ma dühös voltál, menj a „düh" mezőre." A játékos ezen a mezőn hagyja bábúját, és

elmondja, hogy ma egyáltalán nem volt dühös. Aki az egyik ilyen „Ha te..." mezőn áll, a következő körben a mezőhöz legközelebbi nyíl által mutatott mezőn folytatja a játékot.

10. „Amit akartok" mező: Itt a játékosok vagy a kérdéscsomagból húzhatnak egy új kérdést, vagy játékostársuknak kérdést tehetnek fel, vagy megjegyzést tehetnek (ld. 7-es és 8-as szabály).

Variálási lehetőség:

A játék nem egy megállapodott idő után, hanem akkor ér véget, ha az egyik játékos elérte, vagy áthaladt a kiindulási mezőjén.

A fenti szabályleírás a http://johir.neobase.hu oldalról származik, amit a gugliban találtunk.

Carolee, Karna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paradicsommuzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr402792089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása